aanpak GrusGrus Tekstproducties

Als opdrachtgever wil je ervan verzekerd zijn dat je een tekst krijgt die aan al jouw wensen voldoet.
En – het allerbelangrijkste – een tekst die aansluit én aanslaat bij jouw doelgroep.

In mijn aanpak hanteer ik daarom de volgende vijf stappen:

1. Gratis en vrijblijvend kennismakingsgesprek

Voordat je besluit of je met mij in zee gaat, verdiep ik me graag in jouw organisatie. Want om een goede tekst te kunnen schrijven, moet ik je eerst beter leren kennen. Daarom wil ik eerst van alles van je weten. Wie ben je, wat doe je, en vooral: waarom doe je dat? Wat zijn je doelstellingen en welke communicatiemiddelen wil je daarvoor inzetten? Wie vormen jouw doelgroep? Als je je wensen nog niet helemaal helder voor ogen hebt, kan ik je helpen om deze duidelijk te formuleren. Dit eerste gesprek kan face-to-face zijn, maar ook telefonisch. Jij mag het zeggen!

2. Offerte en opdrachtbevestiging

Als we allebei genoeg mogelijkheden zien om samen te werken, stel ik een offerte op. Hierin staan onder meer:

    • De omschrijving van de opdracht
    • Een indicatie van de benodigde tijd
    • De eventuele deadline
    • De prijs

Wanneer je akkoord bent met de offerte, stuur ik je een opdrachtbevestiging. Op die manier zijn alle afspraken duidelijk en weten we allebei precies waar we aan toe zijn.

3. De eerste versie van de tekst

Nu begint het echte werk! Ik start met informatie vergaren en ga me inlezen in de materie. Misschien is er nog een aanvullend gesprek nodig of een interview met iemand uit je organisatie. Daarna schrijf ik de eerste versie van de tekst. Bij langere opdrachten houd ik je uiteraard op de hoogte van de vorderingen.

4. Correctieronde en tweede versie

Als de eerste versie klaar is, heb je gelegenheid om feedback te geven op de tekst. Je opmerkingen verwerk ik in de tweede tekstversie. Meestal is één correctieronde voldoende om tot een definitieve tekst te komen, maar bij sommige opdrachten kan een tweede correctieronde worden overeengekomen. Dit staat dan vermeld in de opdrachtbevestiging.

5. De definitieve tekst

De tekst is akkoord; je hebt een doeltreffende tekst in handen die geheel voldoet aan jouw wensen en optimaal aansluit op jouw doelgroep. En – last but not least – een deadline die gehaald is. Afspraak is immers afspraak!