brochures, folders en flyers

Of je nu een informatief artikel voor een brochure wilt schrijven, of een wervende tekst voor een flyer of folder, voordat je meteen in het wilde weg begint te typen moet je jezelf de volgende vragen stellen:

  1. Wat wil je bereiken? Met andere woorden: wat is je doel?
  2. Wie wil je bereiken? Oftewel: wat is je doelgroep?

Natuurlijk weet jij precies wat je wilt vertellen. Maar om ervoor te zorgen dat je verhaal ook helemaal overkomt zoals jij voor ogen hebt, is het belangrijk om je boodschap goed af te stemmen op je doelgroep. Niet alleen qua stijl en taalgebruik, ook de fotografie, illustraties en vormgeving moeten bij elkaar passen. En – last but not least – ook het communicatiemiddel moet aansluiten bij jouw doel en jouw doelgroep. Waar ga je voor: een flyer, folder of brochure?

Folders en flyers – verschil en overeenkomst

De namen folder en flyer worden vaak door elkaar gebruikt, maar er is wel degelijk een verschil. Een flyer is één pagina die aan een of twee kanten bedrukt is. En een folder; ja, de naam zegt het eigenlijk al: een folder is altijd gevouwen.
Wat beide communicatiemiddelen gemeen hebben, is dat je er weinig tekst op kwijt kunt. Het is dus zaak om goed na te denken over de boodschap die je wilt communiceren en de manier waarop je dat wilt doen.

Brochures – meer tekst, meer ruimte

Een brochure bestaat uit meerdere pagina’s. Je hebt dus ook meer ruimte voor tekst- en beeldmateriaal. Maar ook bij een brochure blijft het natuurlijk belangrijk om goed na te denken over de boodschap die je wilt overbrengen.

Teksten voor brochures, folders en flyers

Wil je er zeker van zijn dat je de plank niet misslaat? Schakel dan een professioneel tekstschrijver in. Ik heb jarenlange ervaring met het schrijven van teksten voor brochures, folders en flyers. Zowel op het gebied van B2B- als B2C-communicatie en in de profit- en non-profitsector.

Van teksten schrijven tot drukwerk regelen

Door mijn jarenlange ervaring in het communicatievak heb ik veel connecties in de branche. Als je wilt, kan ik je dan ook het hele traject uit handen nemen. Zo heb jij er geen omkijken meer naar. Ik werk samen met diverse betrouwbare en creatieve fotografen, illustratoren, vormgevers en drukkers.

Vertel mij je verhaal, dan breng ik het tot leven!